Dina uppgifter lagras krypterat och säkert då vi förhåller oss till dataskyddsförordningen och personuppgiftslagen. Du kan när som helst begära att de tas bort genom att kontakta vår kundtjänst. Kom ihåg att din inloggningsfunktion försvinner och att vi inte kan söka på ditt ärende om du gör detta. Det som journalförs kan inte tas bort.
Vi har en väl utarbetad säkerhetsprocess som leds av erfarna dataingenjörer och experter på datasäkerhet, för att du ska känna dig trygg i vår tjänst.
Vi har ett integrerat säkerhetssystem med utgångspunkt i de bestämmelser som dikteras i dataskyddsförordningen GDPR. Vi har anpassat vår säkerhet för att ligga i framkant och följer de lagar och förordningar som gäller vid hantering av personuppgifter. Vi lyder även under patientdatalagen, hälso- och sjukvårdslagen och är under tillsyn från inspektionen för vård och omsorg.
Din patientjournal skyddas av sekretess, dvs endast den tandvårdspersonal som har hand om vården av dig, eller av annan anledning behöver uppgifterna för att kunna utföra sitt arbete inom vården, tillåts läsa din journal. Dentme är ålagda att följa samma regler som andra aktörer inom vården.
Ja, du kan alltid logga in och se dina svar på frågorna och din konversation med tandvårdspersonalen. Om du behöver en mer formell version av din journal, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Du når oss på support@dentme.se
Dentme-appen finns tillgänglig på iOS (v.11 eller senare) och Android (v.6.0 eller senare).
Du behöver också ett Mobilt BankID för att logga in, samt god internetuppkoppling.
Om din dentme-app inte verkar fungera som den ska finns det ett antal saker du kan försöka testa på egen hand.
1. Kontrollera att du har uppdaterat ditt operativsystem på din telefon/surfplatta.
2. Kontrollera att du har god internetuppkoppling genom att exempelvis undersöka om mobildatan är på eller se till att du är kopplad till ett nätverk.
3. Du kan testa att uppdatera dentme-appen i App Store eller Google Play, starta om den eller installera om appen.
Om problemet kvarstår, vänligen kontakta Supporten på support@dentme.se för ytterligare hjälp. Vi försöker svara på ditt meddelande inom 24 timmar på vardagar.
Vanligtvis genom att du får en notis i telefonen följt av ett videosamtal.
I möjligaste mån försöker vi se till att det är samma tandläkare som du har kontakt med. Men ibland kan det vara någon annan som tar hand om ditt ärende för att vi ska kunna hjälpa dig så snabbt som möjligt.
Nej. Vi skriver inte ut sjukintyg/högriskskydd. Där hänvisar vi dig till din husläkare.
Du kan nå oss oavsett var du befinner dig i världen. Allt som krävs är BankID och en fungerande internetuppkoppling.
Om du däremot får ett recept utskrivet så kan det endast hämtas ut i Sverige.