Vanliga frågor

När du lägger till ett barn i appen måste vi bekräfta att du är barnets vårdnadshavare. Det gör vi automatiskt med hjälp av information från eHälsomyndigheten.

Det händer att vi inte kan bekräfta att du är vårdnadshavare för barnet. Ibland beror det på ett tekniskt fel, men oftast beror det på att barnets personnummer inte är ifyllt på rätt sätt.

För oss är patientsäkerheten väldigt viktig. Tandvårdspersonalen kan därför inte dela någon information om barnets medicinska historia med dig om vi inte kan bekräfta att du är barnets vårdnadshavare. Vi kan alltså inte prata om eller lämna ut några uppgifter som finns i barnets journal sedan tidigare. Kolla att du har skrivit in rätt personnummer för barnet. Du kan ändra personnumret under Min profil.

Om du inte längre vill få mailutskick från Dentme till din e-post, klicka på länken längst ner i mailet där det står Avregistrera dig från detta utskick. Du kan även avregistrera dig från framtida marknadskommunikation i dina inställningar i appen.

Om du önskar bli avregistrerad som användare av dentme-appen, vänligen kontakta support@dentme.se

Dentme-appen finns tillgänglig på iOS (v.11 eller senare) och Android (v.6.0 eller senare).

Du behöver också ett Mobilt BankID för att logga in, samt god internetuppkoppling.

Om din dentme-app inte verkar fungera som den ska finns det ett antal saker du kan försöka testa på egen hand.

  1. Kontrollera att du har uppdaterat ditt operativsystem på din telefon/surfplatta.
  2. Kontrollera att du har god internetuppkoppling genom att exempelvis undersöka om mobildatan är på eller se till att du är kopplad till ett nätverk. 
  3. Du kan testa att uppdatera dentme-appen i App Store eller Google Play, starta om den eller installera om appen.

Om problemet kvarstår, vänligen kontakta Support för ytterligare hjälp. Vi försöker svara på ditt meddelande inom 24 timmar på vardagar.